Konsten att skriva med en iphone

Fick för inte så länge sen en ny iphone 4, och jag älskar den verkligen på alla sätt och vis. Trots ständiga påhopp från androidälskare att "iphone suger, för att.. blablabla". Kan inte folk bara vara glada för sitt eget istället för att klaga på alla andra? Ja, i alla fall, jag älskar min telefon, men något som jag verkligen har svårt för är att skriva på tangentbordet som är inbyggt i den. Tangenterna är väldigt små, och dessutom så är det något inbyggt rättstavningsprogram i den som gör att allt jag skriver blir helt åt fanders.

Mitt första sms blev såhär "Hej du, jag kan ansa och så med min iphone nu!". Nej jag tänkte inte använda min mobil till att ansa mina håriga delar. Ville helt enkelt meddela min kompis att jag kan smsa med min iphone nu. På nyårsafton tänkte jag skriva en gott nytt år hälsning till en annan vän och det blev istället "Gott bytte hot!" och det berodde inte på att jag hade för mycket promille i kroppen, jag hade ju bara druckit cola.

Ja tänk så fel det kan bli, har hört att det dock går att stänga av rättstavningsfunktionen, kanske något jag borde göra, då den stjälper mer än hjälper. Fast sen är det ju också lite roligt när det blir fel, lite spänning i vardagen sådär! Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0